Nog een paar maanden en dan mag de Apple iPhone twee kaarsjes gaan uitblazen. Hij is dan twee jaar op de markt te krijgen. Nu zit ik met een paar vragen over deze verjaardag.

Contracten / activeren

Met het bereiken van zijn tweejarige leeftijd gaan ook de eerste telefoonprovider contracten aflopen. Veel iPhone gebruikers komen dan in aanmerking voor een nieuw contract en dus vaak ook een nieuwe telefoon. Welke telefoon ze dan zullen kiezen ga ik nu niet behandelen. Maar wat ik wel erg benieuwd naar ben is hoe het gaat aflopen met die miljoenen iPhones die dan contract vrij zullen worden.

De iPhone is namelijk een telefoon die je moet activeren in itunes om te mogen gebruiken. (Gelukkig is er een methode om deze beveiliging uit te zetten)  Gaat Apple na twee jaar een hele generatie iPhones nu vrij maken worden van deze activatie? Zodat je hem niet meer hoeft te activeren en de telefoon is ook simlock vrij is?

Push

Bij de presentatie over de iPhone OS 3.0 is er eindelijk beloofd dat de push functionaliteit beschikbaar gaat komen voor de iPhone. Ik ben een stiekum een beetje bang dat dit wel eens een puinzooi gaat worden in de filosofie die de iPhone zo lekker werkbaar maakt.

Gaan nu zometeen alle applicaties weergegeven hoeveel ongelezen berichten er zijn. Ik moet er niet aan denken aan een Hyves, Facebook of een nu.nl applicatie die je telefoon elke 5 minuten laten trillen omdat er een nieuw update is.

Ik hoop dat de ontwerpers van de iPhone applicaties heel goed gaan kijken hoe ze de push gaan toepassen. Het liefst zie ik dat je de push per applicatie apart kunt instellen zoals nu ook het geval is in de push menu op de huidige iPhone software. Hierbij bedoel ik niet alleen dat je push per applicatie aan of uit kunt zetten. Maar ook kunt finetunen welke informatie je wel en niet wilt pushen. Als voorbeeld noem ik een twitter applicatie. Dat alleen de replies en direct message worden gepusht en de algemene vriendenlijst niet.

Apple iPhone f2.8

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *