Philips, lets make better things

Twee jaar geleden heb ik een dikke CRT omgeruild voor een LCD monitor. Het werd een echte Philips. Wauw, wat een ruimte heb je dan ineens op je bureau. En het beeld is ook een stuk rustiger. Er zat 1 dode pixel in het scherm. Ik ben gelukkig geen mierenneuker die dan meteen terug rent naar de winkel voor een ander model. Zolang ik er geen last van heb hoor jij mij niet klagen.

Halverwege juni van dit jaar kreeg ik last van dode pixels. Niet een paar, maar een complete invasie. Het lijkt wel een mierennest.

Ik lag er zelf nog niet zo wakker om. Ik zit toch alleen maar te werken met de Macbook. Mijn normale computer is alleen nog maar voor het downloaden en soms voor een beetje winamp.

De beestjes in de monitor kregen er zin in en begonnen zich een weg naar boven te knagen. Het werd erger en erger.

Tijd om eens aanspraak te maken op mijn garantie. Philips gebeld op een duur 20 cent per minuut nummer. Vervangend scherm is niet op voorraad. Zit 6 weken wachttijd op 🙁 . Na 6 weken ik nog een keer bellen. Nog niet op voorraad. Ze gaan me bellen als het scherm op voorraad is

Tijdens mijn vakantie wordt ik gebeld door Philips. Ze hebben een scherm voor mij. Alleen ben ik dan nog 2 weken op vakantie. Drama

Na de vakantie ziet het scherm er zo uit

Ik weer bellen met de bekende gloeilampen boer uit Eindhoven. Ze hebben een scherm voor mij. Ik weer blij. 2 dagen later komt een koerier het scherm omwisselen. Hij had beter kunnen blijven want een uur later houdt het nieuwe scherm er mee op. Ik weer bellen. De meneer die aan de andere kant van de lijn hing kon mij vertellen dat de trafo stuk is en dat ik hem weer moet omruilen. Heerlijk is dit. Het goede nieuws is dat ze hem gaan omruilen voor een nieuwere model

Ondertussen is school ook weer begonnen. De koerier treft mij helaas niet thuis aan. laat een briefje achter en gaat weer weg. Een normaal koeriersbedrijf bied jou het pakketje op een later moment weer aan. Deze dus niet. Als iemand niet thuis is gaat de monitor weer terug naar Philips. Ik moet dus weer opnieuw bellen met het 20 ct per minuut nummer. Wat denk je .. Geen monitor op voorraad

Vandaag maar weer eens gebeld. Er zijn weer twee weken verstreken na het laatste telefoontje. Dit keer liet ik duidelijk mijn irritatie horen dat ik ondertussen drie maanden bezig ben met het verkrijgen van een foutloos scherm en dat ik het nu spuugzat ben. De juffrouw heeft met haar leidinggevende mijn situatie besproken. Ze gaan mij een 19 inch uitvoering opsturen. Met de Noordelijke Hogeschool heb ik al geregeld dat de koerier daar de monitor mag ophalen. Dus dat ik niet thuis ben probleem is ook getackeld.

Zal het nu wel goed komen ?

1 Comment

Add Yours →

Leave a Reply to Ruben Cancel reply